15:26

Zdrowe przekąski na jesienne wieczory

Nie ma co się oszukiwać - lato definitywnie już za nami a co za tym idzie długie jesienne wieczory zbliżają się nieubłaganie. A jak wiadomo fajnie taki wieczór spędzić pod kocykiem najlepiej w towarzystwie bliskiej osoby ;) oglądając film czy czytając książkę. Bardzo często w tego typu sytuacjach mamy ochotę coś pochrupać czy przekąsić ;) i równie często sięgamy wtedy po różnego rodzaju chipsy, paluszki, orzeszki itp które niestety nie są zbyt zdrowym rozwiązaniem.

Dlatego dziś mam dla Was dwa przepisy na super proste, mega smaczne i przede wszystkim zdrowe - chipsy jabłkowe  oraz "orzeszki" z ciecierzycy.



Jak zapewne wiecie jak od ponad 3 tygodniu dzielnie trzymam się diety od Metabolic Balance i to dzięki niej uczę się na nowo sztuki kulinarnej ;)


Chipsy z jabłka

Składniki:
- jabłko 1 szt.
- cynamon

Wykonanie:
Jabłko dokładnie umyj a następnie pokrój na bardzo cienkie plasterki. Im cieniej tym lepiej (nie musisz wydrążać środka). Rozgrzej piekarnik do 80 stopni C (funkcja termoobieg).
Plasterki jabłka ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posyp cynamonem. Piec 120 minut (po godzinie obróć plasterki na drugą stronę).
Po upieczeniu zostaw chipsy jabłkowe w piekarniku do wystudzenia - dzięki temu będą chrupiące :)
SMACZNEGO !!



"Orzeszki" z ciecierzycy

Składniki:
- ciecierzyca 1 puszka
- sól morska 1/4 łyżeczki
- ulubione przyprawy - papryka, chili itp 1/2 łyżeczki
- oliwa z oliwek 1 łyżka

Wykonanie:
Ciecierzyce dokładnie wypłucz i osusz na ręczniku papierowym. Piekarnik rozgrzej do 200 stopni (funkcja grzałka góra - dół). Osuszoną ciecierzycę przesyp na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i piec 15 minut. W miseczce połącz przyprawy, i oliwę. Dodaj podpieczoną ciecierzycę i dobrze wymieszaj. Wyłóż z powrotem na blaszkę i piec kolejne 15 minut. Po tym czasie wyłącz piekarnik i zostaw w nim ciecierzycę do wystudzenia. To nada jej chrupkości :)
SMACZNEGO !!


2 komentarze:

Copyright © 2016 Mama Cukiereczki , Blogger